یزدفردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: نسل تمدن‌ساز از دل مساجد باید تربیت شود و خانواده‌ها در این مسیر نقش اساسی دارند.

به گزارش یزدفردا: احسان عابدی، در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان یزد با عنوان «مسجد، کانون نشاط» در مسجد امام حسن مجتبی (ع) امامشهر، گفت: مسجد صرفاً یک مکان نیست بلکه نهاد مقدسی است که انبوهی از فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها را در خود جای داده است و در آن اتفاقات فرهنگی و تربیتی زیادی باید صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام مسجد محل اجتماع مسلمین بوده است بیان کرد: متأسفانه در گذر ایام کانون برخی ساختار‌ها به گونه‌ای از تمرکز مسجد کاسته است که باید با سلسله برنامه‌ها در مسیر محوریت آن گام برداریم. برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مسجد در این مسیر است و حضور و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد به عنوان هدف اصلی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: برنامه‌های مختلفی در این سال‌ها انجام شده و طرح جدید نیز در این مسیر است. نسل تمدن‌ساز از دل مساجد باید تربیت شود و خانواده‌ها در این مسیر نقش اساسی دارند و امیدواریم با همت و مشارکت مردمی منشأ خدمات محله‌ای و مردمی باشیم. وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: این رویداد واقعه سرنوشت ساز برای ما است که امیدواریم شاهد مشارکت مردمی باشیم. همه ما وظیفه داریم که مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم و باید با انتخاب اصلح بتوانیم آینده خوبی برای کشور را رقم بزنیم.
محسن رستگاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت مردم استان در انتخابات گفت: امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات باشیم. امروز نباید نسبت به مسایل اجتماعی منفعل باشیم و امیدواریم همچون گذشته حضور حداکثری در انتخابات را داشته باشیم. رستگاری با اشاره به اوقات فراغت بیان کرد: ما در آموزه‌های دینی چیزی به معنای تعطیلی نداریم و این مهم است که برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی مناسب داشته باشیم تا بهترین شکل استفاده شود. در سال‌های اخیر شاهد اجرای برنامه‌های مختلف در مساجد هستیم و در این ایام نیز می‌توانیم شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم. رستگاری بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مسجد این است که جوانان و نوجوانان می‌توانند با مسجد انس پیدا کنند و دست اندرکاران در مساجد باید برنامه‌های فرهنگی را دنبال کنند و بسیاری از اقدامات را در بستر مساجد اجرا کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به برنامه‌های کانون‌ها در ایام تابستان گفت: در تابستان امسال سه برنامه مسجد کانون نشاط، طرح تربیتی طراوت و مسجد پایگاه قرآن را در استان دنبال می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم با همکاری کانون‌ها شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم.
در پایان این مراسم نیز از پوستر اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» رونمایی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا